Як розвивати слухову пам'ять та слухову увагу в дитини?

 

Шановні батьки! У сучасному світі дуже важливим є вміння сприймати і запам'ятовувати інформацію «на слух», а саме, коли ми чуємо, але не бачимо, про що говорять. Починаючи з п'яти років потрібно розвивати такий вид пам'яті. Коли дитина прийде до школи, вона успішно впорається з поставленими перед ним завданнями.

 

Пропоную перелік ігор, які допоможуть розвинути слухову пам'ять та слухову увагу вашого малюка:

 

«Продовж вірш»

Суть цієї гри дуже проста - прочитайте малюкові дитячий вірш або пісеньку з двох-трьох куплетів. Після кількох разів прочитання попросіть малюка закінчувати за вами по одному слову в кожному куплеті по пам'яті. Чи не закінчуйте кожен куплет, даючи можливість дитині вам підказати. Поступово, у міру запам'ятовування дитиною вірша, починайте не домовляти цілий рядок в кінці куплетів.

Ми ділили апельсин:
Нас багато – він один
Перша скибка їжаку –
Йому дуже до смаку…
Друга скибка для чижа –
Нам він птаха не чужа.
Ось ці дві – для кошенят,
А оті – для каченят.
І остання – для бобра –
Хай сміливо забира.
Хто “хрум-хрум”, а хто “ням-ням” –
Апельсиново всім нам!
Ну, а вовк спішить дарма:
Що було – того нема…
Він на нас сердитий – ах!
Розбігаймось по кущах!

 

«Хто був в черзі?»

У таку гру зручно грати в транспорті, на шляху до дитячого садка. Розкажіть малюкові історію про те, що в ліс завезли багато солодощів і звірі встали в чергу за ними. Попереду стояв зайчик, слідом ведмедик, за ведмедиком - лисичка, і інші звірі. Почніть з 3-4 звірів. Розкажіть малюкові як тваринам захотілося зіграти в хованки і вони забули хто стояв за ким в черзі. Попросіть малюка допомогти тваринам з постановкою назад в чергу. Якщо дитина легко впорається із запропонованим завданням, збільште кількість звірів.

«Запам'ятовуй і виконуй».

Виконання дитиною чотирьох - шести простих дій - словесних інструкцій: «Встань, підійди до вікна, візьми ведмедика і ляльку, ведмедика посади в машину, ляльку дай Каті». Розпорядження віддаються пошепки на відстані чотирьох - п'яти метрів від дітей. Поступово вводяться слова, що відрізняються одним звуком: «Візьми три картинки,«мак» віддай Олі,«бак»- Колі,«лак»- Ані,«рак »- Вані.

 

«Подивись і запам'ятай».

Дитині показують і називають три - п'ять картинок, після чого їх закривають екраном; дитина показує в тому ж порядку відповідні іграшки або дублікати картинок, по можливості називає їх.

 

«Правильно відбереш - фішку візьмеш».

На столі вісім - десять картинок або іграшок. Називаються будь-які три-чотири з них, які дитина відбирає в тій же послідовності

 

«Візьми свої картинки».

Картинки лежать на столі. Дорослий називає по дві-три з них для декількох дітей. Діти знаходять свої картинки і називають їх.

 

«Що я не назвала?»

Дорослий називає п'ять картинок з десяти, а діти відбирають інші п'ять, і, по можливості, називають їх.

 

 

«Що я наплутала в казці?»

Прочитайте малюкові нову казку або одну з тих, що йому вже знайомі. Далі скажіть йому, що тепер ви спеціально робите помилки в казці, а малюкові потрібно ці помилки помітити і вас поправити. Розповідаючи казку, спеціально плутайте імена, слова героїв і цілі події. Якщо малюк знайшов помилку в ваших словах і поправив вас, обов'язково похваліть його.

 

«Ланцюжок дій».

Запропонуйте малюкові ланцюжок дій, які необхідно виконати послідовно. Наприклад, можна дати вказівку: «Сходи на кухню. Візьми букет квітів і принести його в зал. Постав квіти у вазу ».

 

Гра «Слухаємо слова»

Домовтеся з дитиною, що ви будете вимовляти різні слова. Дитині треба плеснути в долоні тоді, коли трапиться слово, що позначає, наприклад, посуд. І гра починається, називаються різні слова: стілець, дерево, тарілка, ручка, лисиця, картопля, виделка. Дитина повинна встигнути вчасно плеснути в долоні.

Щоб гра не набридала її можна урізноманітнити. Погравши кілька хвилин, можна змінювати завдання.

Дитині треба буде здійснювати вже інші дії, наприклад, тупнути, коли почує слово, що позначає рослину; стрибнути, коли почує слово, що позначає тварину; взяти себе за ніс, коли почує слово, що позначає меблі.

Коли малюк починає справлятися, завдання можна ускладнити, об'єднавши їх по два, а потім і по три. Наприклад, дитині треба плеснути в долоні, коли чує слова, що позначають рослину, і стрибнути при вимові слів, що позначають тварину.

 

Гра «Топ-хлоп»

Домовтеся з дитиною, що ви будете вимовляти різні фрази, як правильні, так і неправильні. Якщо вираз вірне, дитині треба грюкнути в долоні, якщо не вірне, дитині треба тупнути. І гра починається.

Чим молодша дитина, тим простіше повинні бути фрази - поняття. Наприклад, для трирічного малюка можна говорити такі фрази: «Помідори завжди сині», «Суп ми їмо ложкою», «Картоплю їдять сиру», «Люди ходять на руках». Для п'ятирічного малюка можна вже ускладнювати поняття: «Ведмідь живе в селі», «Білки люблять горішки», «Крокодили живуть в лісі». Фрази треба підбирати відповідно інтелектуальному розвитку дитини, щоб йому було одночасно і не складно вгадувати правильні фрази і не нудно.